facebook חפשו אותנו בפייסבוק! www.kaytanainfo.co.il
חפשו במאגר הספקים הגדול בישראל
בתחום הקייטנות והפעילויות החינוכיות

שיווק קייטנה ברשת חברתית


הרשתות החברתיות, הפכו לכלי שיווקי בעל חשיבות מכרעת לכל עסק. הרשת החברתית היא "חלון הראווה" של העסק, הפנים שלו. קייטנה, כמו כל עסק אחר, יכולה לפתוח דף פייסבוק, ערוץ יוטיוב, או לצייץ בטוויטר כל שעה עגולה. אבל, איך עושים את זה נכון ? והאם כל הכלים הללו מתאימים לקייטנה שכונתית ? מומחי רשתות חברתיות מזהירים מפני פעילות לא מקצועית העלולה לפגוע במוניטין של העסק ובסופו של דבר, בהכנסות.

 נמרוד גצרנסקי, עורך המגזינים של ה-JERUSALEM POST  ומומחה לרשתות חברתיות משיב על השאלות שלנו.

קודם כל –FACEBOOK. כולנו נמצאים שם, החניכים, המדריכים, ההורים ו... גם הסבים והסבתות של החניכים. נמרוד, מהם חמשת כללי האצבע לניהול דף פייסבוק עסקי?

  • טכני.
    שם העמוד (name), שם הכתובת (username), ואזור ה'אודות'. שלושת הנתונים הבסיסיים האלה, נשאבים למנועי החיפוש ולכן חייבים להיות מתאימים, מלאים ועם המילים הנכונות כדי שיופיעו גם בחיפוש הפייסבוק החדש וגם בתוצאות מנועי החיפוש. דבר נוסף טכני – התמדה. אם לא תפעילו את העמוד שלכם בהתמדה מינימלית, כלומר העלאת פוסטים, מידע, תמונות, וידאו וכו' – העמוד לא יהיה שווה כלום. המינימום המבוקש הוא פעם בשבוע, כמובן שמומלץ להיות פעילים יותר מכך.
  • ויז'ואל.
    תמונת השער, תמונת הפרופיל, התמונות בטאבים (הקוביות הקטנות מתחת לתמונת השער) ותמונות או אלבומים שאתם מעלים לקיר. גם התמונות וגם הטקסט שלהן נקראים על ידי מנועי החיפוש, אבל יותר חשוב – כשלקוח פוטנציאלי או קיים מגיע לעמוד שלכם, התמונות הן הדבר הראשון שהוא רואה. כמו באתר אינטרנט, העיצוב וההקשר קריטיים להשארותו של הלקוח בעמוד. התמונות הן הדבר הראשון שיוצרות שיחה בין הלקוח לחברה ולכן שימו דגש עליהם. בחרו בקפידה את התמונות אותם אתם מעלים וודאו שהן תואמות את המסרים שאתם רוצים להעביר.
  • טאבים (הקוביות שמתחת לתמונות השער).
    נצלו אותם! זה המקום שאפשר לנצל למבצעים וקד"מים, אבל גם למידע, כמו למשל סדר יום בקייטנה, חוזה הביטוח וכו'. מידע כזה יכול לחסוך זמן וכסף לשרות הלקוחות. חשוב להקפיד על תמונות נכונות ומושכות. שימו לב לגודל התמונות בטאב – 111 רוחב על 74 גובה. טיפ: בגלל מיעוט המקום לטקסט מתחת לטאב, ניתן לנצל את התמונה עצמה לטקסט (כלומר, הפכו את הטקסט לתמונה)
  • תוכן.
    אולי יותר נכון – גיוון בתוכן. אם יש לכם ניסיון בניהול קייטנות, אז אתם ודאי מכירים את השאלות שרוב ההורים שואלים. זה המקום לענות עליהן, עוד לפני ששאלו. פרסמו תמונות, קטעי וידאו, תמונות של המאבטח, של הטבח (אם יש), של הנהגים וכו'. רשמו טקסטים שמחזקים את תחושת הביטחון של ההורים, הם מפקידים בידיכם את הנכס היקר להם מכל ! קבעו לכם לוח זמנים שיאפשר לכם לגוון את התוכן. לפני שמתכננים לו"ז כזה חובה לתכנון אסטרטגיה מינימלית – מה המטרות של העמוד, מה המסרים שרוצים להעביר וכו'.
  • פעילות גידול.
    מה יקרב אתכם למטרה? איך תגדילו את כמות הלקוחות בעמוד? עמוד פייסבוק זה יפה, אבל אם אף אחד לא יידע עליו – מה הועילו חכמים וכו'? חייבים לתכנן פעילות גידול עם הוצאה מינימלית. איזה סוג פרסום? מתי ולמי לפרסם וכו'. כמובן שאפשר לפעול ללא פרסום, אך קצב הגידול יהיה קשה ואיטי יותר.

האם יש צורך בדף עסקי / אוהדים/דף אישי רגיל ?

אם אתם עסק, דף אישי לא יעזור לכם. אין שם נתונים על האוהדים ולכן לא תוכלו לשנות, לערוך, להתכוונן על פי המידע שתקבלו על הקהל שלכם.

האם יש שיטה להגדלת מספר החברים בדף ?

ישנן שלוש שיטות בדוקות וכמעט בלעדיות, להגדלת מספר החברים בעמוד:

  1. קניית לייקים מחברות שזו ההתמחות שלהן. במקרה הזה, הדבר לא יתרום לכם כלום. כי הלייקים הללו, אם הם פיקטיביים, או לפחות לא קשורים לעסק שלכם - בזבוז מוחלט של כסף. קניית לייקים מיועדת לפוליטיקאים או סלבריטאים.
  2. פרסום בתשלום. יש המון סוגי פרסום בפייסבוק ומחוצה לו. פרסום נכון ישיג לכם לייקים של מי שמתעניין בכם.
  3. תוכן אטרקטיבי. תוכן נכון יכול להביא לעיתים הרבה יותר לייקים מאשר פרסום. אם התוכן משעמם ולא ענייני ובעיקר לא נותן ערך מוסף לקהל – עדיף שתישארו בבית.

היות ומדובר בפעילות שיווקית לקייטנות ילדים, איך ניתן לשמור על פרטיות החומרים שמעלים לרשת ? איך חוסמים את הגישה לזרים ?

זו נקודה חשובה. יתכן ואין צורך בדף עסקי שהוא פתוח, אלא הקמת קבוצת פייסבוק. קבוצה מאפשרת הגדרות פרטיות חמורות יותר מאלו של דף עסקי רגיל. מצד שני, יתכן וזה ירחיק לקוחות פוטנציאלים שלא מצליחים לראות את המתרחש בקבוצה היות וזו קבוצה סגורה. אם לעלות, בכל זאת, עם דף עסקי, אני ממליץ למנוע ממי שלא מנהל את העמוד לפרסם בו - רק בעלי העמוד יכולים להעלות תמונות וטקסטים, את זה ניתן לצנזר וכן לבצע עריכה מוקדמת.

מהי תדירות הפרסום המומלצת בפייסבוק ?

שוב, תלוי בקהל היעד ובמהות העמוד. הסטטיסטיקה אומרת שסביב השעה 09:00 בבוקר זה זמן טוב (אנשים מגיעים למשרד ונכנסים קצת לאינטרנט). סביב 12:00-13:00 בצהריים (הפסקת הצהריים במקומות העבודה) ובערב בשעה 21:00(אחרי מהדורות החדשות בטלוויזיה). אלו שלושה זמנים שהפרסום בהן משיג יותר תוצאות (על פי סטטיסטיקה כללית). אני ממליץ לבדוק את תגובות הגולשים והחברים בעמוד בשעות שונות ובהתאם לתוצאות שתקבלו – לקבל החלטה על מועד הפרסום הטוב ביותר עבורכם. אם מטרת העמוד היא לגייס כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים (הרשמת ילדים לקייטנה)– אתם חייבים להיזהר לא להגזים בכמות הפוסטים. כמות פוסטים מוגזמת עלולה לגרום לגולשים להתנתק מהעמוד (unlike).

האם אתה ממליץ על פרסום ממומן בקמפיין פיסבוק/גוגל ? בהחלט כן. הסיבה פשוטה - פייסבוק מגבילה את התצוגה של הפוסטים של עמודים עסקיים ל15-20 אחוז ממספר האוהדים. אם אתם רוצים שיותר אוהדים יראו את הפוסטים שלכם – חייבים לשלם כסף.

Youtube :

עד כמה יעילה העבודה ביוטיוב באופן כללי ?

בעיקרון, ישראל לא חזקה בשיווק דיגיטלי ביו טיוב. יש הרבה "רעש" סביב השיווק ביוטיוב, אבל היעילות שלו לא מוכחת. אם יש לכם אתר אינטרנט, או עמוד פייסבוק עסקי, עדיף לפרסם שם לינקים לקטעי וידאו שהעלתם ליו טיוב. אין צורך אמיתי לקייטנות להחזיק עמוד יו טיוב יעודי. צלמו סרטון, תעלו ליו טיוב כסרטון רגיל (עם הגנת פרטיות אם תרצו) ואת הסרטון פרסמו באתר ובפייסבוק.

 מהו האורך המומלץ לסרטון שיווקי ?

סרטון שאורכו מעבר לדקה אחת – קיימת סכנה שתאבדו חלק מהגולשים. מצד שני, אם קהל היעד הוא ההורים שרוצים לדעת מה קורה בקייטנה , סביר להניח שהם יצפו גם בסרטון ארוך יותר, ובתנאי שהוא עשוי טוב וקצבי. כלומר, לא להציג את הבריכה במשך 10 שניות, ואת זמן האוכל למשך שנייה אחת. נסו להציג  את מה שחשוב להורים לדעת, ושלבו מוזיקה נעימה ברקע.

מה חשוב ביצירת סרטון?

  1. אם אתם לא יכולים ליצור סרטון במינימום איכות – אל תעשו. המינימום הוא תאורה טובה, סאונד טוב ובעיקר – חצובה. רעידות, בעיות שמיעה ותאורה מעומעמת יגרמו לסרט להראות חובבני וזה ישליך באופן ישיר על התדמית שלכם.
  2. המסר העיקרי של הסרטון חייב להופיע כבר בתחילתו (לפני הגעה לנקודת השלושים שניות). כך שאם הגולשים יפסיקו לצפות בסרטון,מכל סיבה שהיא, המסר המרכזי עבר.
  3. תסריט. לא צריך ללמוד תואר באוניברסיטה כדי להכין תסריט. הכוונה היא להכין נקודות עיקריות לאורך הסרט: מה תצלמו קודם, מה יגידו עכשיו, מתי נראה איזו פעילות וכו'.
  4. אם הילדים מספיק גדולים, תוכלו לשלב "ראיון" איתם או עם הוריהם כמתן "עדות" לקייטנה. ניתן לשלב משפטים קצרים שלהם למצלמה – חשוב מאד שהמשפטים לא ידוקלמו מן הכתב אלא יהיו אותנטיים. אני מציע לשלב משפטים כאלו לכל אורך הסרטון.

עד כמה מומלץ לאזן בין "תמונות אווירה" לבין מסרים שיווקיים בסרטון ? האם יש טעם לצלם סרטון שמראה תמונות של הילדים בלונה פארק עם מוזיקה ותו לא ?
כשאתם מתלבטים אם להתחבר לספק אינטרנט או סלולאר כזה או אחר, האם תמונות אווירה עוזרות להחלטה שלכם? בדרך כלל המחיר, השרות והאיכות קובעים. לכן גם בסרטון, הציגו קטעים של הדברים החשובים – צילומי ההסעות, המאבטחים, האוכל ועוד ושלבו בין לבין צילומי אווירה.

Twiter:

אתה רואה תועלת בעבודה עם טוויטר בשיווק קייטנה ? זה כלי יעיל ?
ישראל עדיין לא התחברה בצורה משמעותית לטוויטר ולכן אין צורך לתחזק אותו באופן עצמאי, במיוחד בתחום הקייטנות. ישנם אפליקציות שמעלות לטוויטר באופן אוטומטי כל מה שהעליתם לפייסבוק. זה יספיק.

המלצת המערכת, קיימות קבוצות רבות בפייסבוק בהם ניתן לקבל הדרכה חינמית לשיווק ברשת. אחת מהן היא הקבוצה של ישראל טופר 

 

ניתן להתרשם גם מהדרכות וידאו ביוטיוב, כמו זו של "המפתחות בפנים", הדרכה בסיסית להקמת דף עסקי ב-facebook

  • הפעלות לקייטנות
    הפעלות לקייטנות
    קייטנה היא מסגרת שאליה מגיעים ילדים בגילאים שונים לתקופות קצרות. יחד עם זאת, אחד היסודות החשובים ביותר של כל קייטנה הוא פעילות מתאימה. הפעלה ברמה גבוה...
    קרא עוד >
  • מתחרים ויוצרים
    מתחרים ויוצרים
    היצירה היא מרכיב מהותי בכל קייטנה. יצירה יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחום. החל מיצירה בטושים ועיסת נייר וכלה בבניית אתרי אינטרנט מורכבים וצילום סרט גמר ...
    קרא עוד >
  • הפעלות
    הפעלות
    הפעלה היא סוג של פעילות שמותאמת לצרכים חינוכיים או תרבותיים. במסגרת הפעלות ניתן לעודד ילדים ליצור קשרים חברתיים, לחשוב בצורה מקורית ובעיקר לבלות זמן א...
    קרא עוד >

פרסום באינדקס

לפרסום מודעה באתר עולם הקייטנות וקבלת הצעה לחבילות פרסום וקידום משתלמות במיוחד, המוקדות בקהל היעד שלך, צור קשר עם צוות האתר ותתחיל לקבל פניות כבר מחר!
פרסם מודעה באתר

הרשמה לניוזלטר